הערכים המובילים את בית ספר "עומר" משגב הינם נראות ושותפות
נראות התבוננות משמעותית על התלמיד צרכיו וחזקותיו ובניית מרחב לימודי ורגשי אשר יאפשר לו ללמוד בסביבה מיטבית ולהביא את עצמו לבגרות והתבגרות ראויה.
שותפות יצירת קשרים משמעותיים, שמירה על התנהלות בשותפות וחיזוק השייכות לכיתה, לשכבה, לבית הספר ולקהילה.
נראות התלמידים באה לידי ביטוי בפעילויות החינוכיות השוטפות בבית הספר:
מעטפת כיתתית – צוות השילוש: בניית צוות כיתה הכולל מחנכת, תרפיסטית כיתתית ותומכ/ת למידה (סייעת). הצוות עובד בצמידות, נפגש בישיבה שבועית ומהווה בסיס משמעותי לאחזקת הכיתה והצוות.

כיתות קטנות – מספר הלומדים בכל כיתה אינו עולה על 14 תלמידים, בכך ניתן לראות כל תלמיד/ה בכל יום. בנוסף, בכל כיתה בחטיבת הנעורים פועלת תומכת למידה (סייע/ת) המשמשת כעזר לימודי, פיזי ורגשי לתלמידים. בחטיבה הבוגרת מערך תומכות למידה על פי צורך.

◄ הרחבת המענה הלימוד באמצעות כיתות קטנות, תומכת למידה צמודה, פרטנות משמעותית, בניית תכניות לימודים מותאמות ובניית תכנית אישית (תל"א) בשיתוף התלמיד והוריו, "חופשה פעילה" בחופשות. 

יצירת שפה בית ספרית מותאמת לתפיסה החינוכית בחינוך המיוחד גבולות והכלה, זיהוי חזקות, מערכת אישית גמישה ודינאמית.

 שיעורי העצמה והעשרה במערכת השעות סטודיו פתוח, הכיתה כקבוצה, סדנת עץ, מרחבי עמלנות, "מבט אל העתיד", מתחם משתלה וחממה ועוד.

 מערך חיזוקים מגוון ומותאם – שיעורי צ'ופר, עומר-טוב, "שוברי שיגרה".

חלופות למסלולי הבגרות העיונית תעודה טכנולוגית, תעודת גמר, חשיפה למעגל התעסוקה.

תכנית כישורי חיים המתמקדת בזוגיות ומיניות בריאה, שומרי סף. 

שילוב לימודי בחטיבת הנעורים של בי"ס "אסיף" – בהתאם לחוזקות והמלצות הצוות.

השתלבות במגמות הקמפוס חטיבה בוגרת י'-י"ב

הגדרות כלליות כניסה למערכת