ביום רביעי 7.12.16 התכנסו תלמידי שכבת ח' של בתי הספר עומר משגב – אסיף משגב באשכול הפיס, למפגש עם הסופרת נאוה מקמל עתיר. המפגש הוא חלק מפרויקט קריאה בקול "מספרי סיפורים" במסגרת שיעורי לשון והבעה בבית ספר אסיף. כחלק ממודל השותפות של בתי הספר, תלמידי שכבת ח' של בית ספר עומר משגב לקחו חלק באירוע. המפגש זימן היכרות עם אחורי הקלעים של הספר המומלץ "מבחן קבלה". הסופרת ריתקה את התלמידים בסיפורה של גיבורת הספר, סול, אשר חווה קשיים חברתיים בגיל ההתבגרות. לאחר מכן נאוה התייחסה לאופנים השונים בהם ניתן לקרוא טקסט, ונתנה עצות לתלמידים לגבי אופן הקראת סיפורים בקול רם.  בתום המפגש, נציגי השכבה שאלו את הסופרת שאלות מעניינות על תהליך הכתיבה, על סיפוריה וחוויותיה כסופרת. נאוה הצליחה לרגש בסיפורה תלמידים רבים אשר הגיעו אליה באופן אישי והביעו את התרגשותם והוקרתם. בעקבות המפגש, עלה רעיון להביא את הספר לכיתה ולקרוא אותו יחד עם התלמידים מדי יום. הצלחת המפגש באה לידי ביטוי גם בדיווחים מההורים אשר סיפרו שהילדים ביקשו בבית את ספריה של נאוה והחלו לקרוא.

משוב של תלמידי ח' בשכבת עומר משגב על המפגש עם נאוה מקמל – עתיר:

"הייתי המומה ממה שהיא סיפרה, מאוד אהבתי את הסגנון דיבור שלה ואני מאוד רוצה לקרוא את הספרים שלה. הדבר שאני הכי זוכרת הוא שהיא סיפרה שהילדה שהחרימו אותה בספר, אמרה במציאות שהמסר שלה הוא לא להסתיר שיש בעיות חברתיות ושעושים עליך חרם כי אם לא תספרו את זה, לא יוכלו לעזור לך" ארז, תלמידת שכבת ח', עומר משגב.

"אני הרגשתי מדהים במהלך ההרצאה, היא העבירה את המסר בצורה הטובה ביותר עם יחס וצורת דיבור מהפנטת ובכלל הייתי מרותק" אוהד, תלמיד שכבת ח', עומר משגב.

"המפגש היה מרגש ומרתק, התחלתי לקרוא את הספר שקופה של הסופרת בעקבות המפגש" ברק, תלמיד שכבת ח', עומר משגב.

"המפגש היה פשוט מדהים, הייתי מרותקת מכל מילה שנאוה אמרה, הסיפור היה מאוד עצוב וזה משהו שקורה גם בבית ספר שלנו לפעמים ובגלל זה מאוד חשוב שיהיו מפגשים כאלה. אני מאוד רוצה לקרוא את הספר" נוגה, תלמידת שכבת ח', עומר משגב.

מבחן קבלה

הגדרות כלליות כניסה למערכת