טקס יום הזיכרון ה-22 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל של בתי הספר עומר – אסיף משגב התקיים היום, יב' בחשוון תשע"ח. את הטקס הובילו שכבת י' והשתתפו בו תלמידי השכבה. נציגי בית ספר עומר – אור שקדי, נגן גיטרה בטקס וספיר סגל, מדליקת נר ואחת ממנחות הטקס ייצגו בהתרגשות את שכבת י' של עומר משגב. אנו גאים בכם!

IMG_20171101_121620 IMG_20171101_121853 IMG_20171101_121552

IMG_3573

IMG_3565 IMG_3568

IMG_3574 IMG_3576

דבר מנהלת בי"ס עומר משגב אורלי גלעד בטקס עומר -אסיף 

היום אנחנו מציינים את יום השנה ה 22 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין.

במוצאי שבת י"ב בחשון, 4 בנובמבר 1995 , לפני 22 שנה, בסיומה של עצרת תמיכה, נרצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין, על ידי מתנקש יהודי.

למבוגרים שבינינו האירוע נצרב בתודעה. ותחושת התדהמה, היגון והכאב, מציפים אותנו בכל שנה מחדש. לצעירים שבינינו, היום הזה הוא חלק מהיסטוריה. אירוע שיש לדבר אותו, להבין את הנסיבות, ההשלכות ובעיקר לשאוף לדיאלוג והתמודדות טובה יותר עם מחלוקות ואי הסכמות. המשפט שמלווה השנה את היום הזה הוא "איזו מדינת ישראל את או אתה  רוצים?   איזו מדינת ישראל אנחנו רוצים?

אני יודעת איזו מדינה אני רוצה עבורי, עבור ילדיי, עבור משפחתי, עבור תלמידיי ועבור הקהילה בה אני חיה.

אני רוצה מדינה המאפשרת לנו להביע את דעתנו באופן דמוקרטי מבלי לפחד, אני רוצה מדינה שמעודדת אותנו ללמוד, ליצור, להגשים חלומות. מדינה הנותנת הזדמנות לכל תושביה בכל קצוות הארץ, אני רוצה מדינה שמגבה יזמות. מדינה שגובה מסים אך מעניקה לתושביה ביטחון כלכלי ועטיפה סוציאלית. מדינה נקייה, מדינה שומרת חוק, מדינה שהעומדים בראשה מהווים מודל למוסר וערכיות ומאמינים ש"נאה דורש נאה מקיים" . מדינה שמעודדת את השמירה על הסביבה ומוקירה את המקורות מהם אנו שואבים חיים.

כל אחד מהיושבים כאן מקטן ועד גדול יכולים להשפיע על המדינה והסביבה בה אנו חיים. המילה מדינה נתפסת בעינכם אולי כמילה גדולה אבל המדינה היא היום יום שלנו, אוסף פרטים והתנהגויות. וכן ,לכל אחד מאתנו יש את היכולת והרשות לגרום לשינוי ולהפוך את המדינה לטובה וראויה.

אתם תלמידי שכבת י', המחויבים לקחת השנה חלק במעורבות החברתית, יכולים להפוך את המחויבות לאפשרות/הזדמנות, להשפיע על החברה והסביבה בה אתם חיים. הדרך בה אתם מתנהגים ומדברים אחד עם השני יכולה להשפיע על הדור הצעיר יותר, המסתכל עליכם ומחקה אתכם. בשנים הקרובות תהפכו לנהגים צעירים ותרבות הנהיגה שלכם תוכל להשפיע על אחוזי התאונות. ואם נחשוב רחב יש לכם בכל רגע נתון הזדמנות לפעול כדי להפוך את המדינה למדינה שאתם רוצים לחיות בה. אפילו הטקס עליו אתם אחראים היום, יכול להשפיע על כל התלמידים והמבוגרים בקמפוס.

לפני 22 שנה נרצח פה ראש ממשלה על רקע של אי הסכמה ומחלוקת. מאז "דור הנרות" התבגר, אפילו אביב גפן התמתן, התחתן… ואנחנו בכל שנה מציינים את היום, נזכרים באיש, באירוע, ובעיקר מתייחסים ליום כהזדמנות לדיון על דמותה של החברה הישראלית.

השנה תשע"ח אנחנו מציינים 70 שנה להקמת מדינת ישראל והגיע הזמן שנשאל כל אחד את עצמו באיזו מדינת ישראל אנחנו רוצים לחיות? ואחרי , שנשוחח ביננו ונברר לעצמנו, נחפש ונמצא ,את הדרך הנכונה והראויה, להשפיע על  המדינה בה אנו רוצים לחיות.

 

הגדרות כלליות כניסה למערכת