תלמידי מגמת אמנויות העיצוב שהוקמה בהובלת יעלה פריד מבית ספר עומר משגב בשנת תשע"ו, השתתפו השנה בתחרות כרזות בנושא ילדים בשואה 1933 – 1945. התלמידים עבדו על הפרויקט נמרצות במסגרת המגמה וזכו ללמוד ולהתנסות בעיצוב גרפי וקופירייטינג בשיעוריה של רכזת המגמה יעלה, אשר ליוותה את התהליך משלב הרעיון ועד לשלב השליחה. הכרזות מבית ספר עומר משגב נשלחו לוועדת שיפוט חיצונית הכוללת נציגים מטעם פיטסבורג  – משגב –  כרמיאל. תלמידת מגמת אמנויות העיצוב, עומר מיטב מכיתה יא'1 הביאה כבוד רב לבית ספר עומר משגב עם זכייתה במקום השני בתחרות. עומר זכתה באירוח בפיטסבורג במסגרתו תספר על יצירת הכרזה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה באפריל 2018. גאים בכן עומר ויעלה!

 הכרזה של עומר מיטבIMG-20180204-WA0000 (1)

הרקע לנושא התחרות
בזמן השואה, הנאצים ועוזריהם רצחו כ-1.5 מיליון ילדים, כמיליון ילדים יהודים, אלפי ילדים רומנים (כולל צוענים), ילדים פולנים, ילדים גרמנים עם מוגבלויות פיזיות ונפשיות וילדים בחלקים הכבושים של ברית המועצות.

הנאצים הסבירו את רצח הילדים "כחלק מהמאבק הגזעי או כאמצעי אבטחה מונעת. "לפי ועידת התביעות, יהודים ניצולי שואה המוגדרים כילדים בתקופת השואה "נרדפו כיהודים ונולדו ב- 1 בינואר 1928 ואילך". לפיכך, נושא התחרות השנה כולל את כל הילדים בשואה שנולדו ב- 1 בינואר 1928 ואילך.

הנושא כולל את החוויות של כל הילדים, יהודים ולא יהודים, בתוך: גרמניה הנאצית, גטאות, מרכזי הרג, מחנות ריכוז ומעבר והמדינות הכבושות. כמו כן נכללות חוויות של ילדים שהיו מעורבים בפעילות התנגדות, כגון הברחות מזון לתוך גטאות. נושא זה כולל גם, ילדים שברח עם בני משפחותיהם או בכוחות עצמם, חלק מהם הפכו לפליטים מגרמניה הנאצית, אלה אשר ברחו דרך הקינדר – טרנספורט, וילדים שהוסתרו בזהות בדויה.

כרזות נוספות של תלמידי מגמת אמנויות העיצוב

לירי גוט, יא'2 – נעל אדומה

מוכן

 

אריאל פויס, יא'1 – גן עדן

ariel holocost

איתמר דרמון, יא'2 – בלונים כרזה איתמר שואה

שחר ביטון, יא' 1 – ארוחת ילדים ארוחת ילדים

הגדרות כלליות כניסה למערכת