דברי פרידה  מאת מנהלת עומר – משגב, אורלי גלעד ומנהל אסיף – משגב, אמיר הרפז

ערב טוב לקהילת משגב ,ראש המועצה דני עברי, מנכלית המועצה מרב בן דע,  אילן מאייר- עוזר ראש רשות, מנהלת אגף החינוך נועה צוק, יו"ר וועד הורי אסיף-  אלי גולדברג, יו"רית הנהגת הורי עומר- אילת בן ארי. ערב טוב לצוותים החינוכיים היקרים. ערב חגיגי להורים הגאים וערב סופר מרגש לבוגרי מחזור ל"א אסיף, ומחזור ב' עומר, משגב.

מי היה מאמין? מי היה מאמין שאתם בוגרי י"ב, ביום בהיר אחד… מחר, תשילו מעליכם את תואר התלמיד, תיפרדו אחרי שתיים עשרה שנה ממערכת החינוך, מהמפלס, מהכיתה, מהכיסאות הכחולים/אפורים. מי היה מאמין שאנחנו נצטרך להיפרד מכם, תלמידים אהובים. בעיניים נוצצות ולב פועם בחוזקה, אתם עומדים לפסוע לעבר דרככם החדשה.

בוגרים יקרים, אתם בני מחזור מוצלח ומיוחד. היתה לי הזכות להכירכם מקרוב בשעות ארוכות של מתמטיקה, בטיולי המדבר הגדולים, בשיחות בשיעורי חינוך ובסמינרים, ובשיחות מזדמנות בשבילי בית הספר. נזכור אתכם כמחזור דעתני ויוזם, בודק גבולות בסקי בבנסקו, ומרשים בסמינר לשכבה ט' על מגדר ושוויון. את צעדינו הראשונים בבית הספר עשינו ביחד, אני ואתם, לפני שש שנים. יחד נבהלנו מהגודל וכמות האנשים, יחד שאלנו את עצמנו מה אפשר לעשות פה טוב ויחד מצאנו את התשובות. גם אני כמוכם, מרגיש שאחרי שש שנים אני צריך הפסקה קצרה וגם לי ברור שממחר אתחיל להתגעגע.

לפני כארבע שנים התקבלה ההחלטה להקים בית ספר לחינוך מיוחד בשותפות עם תיכון רגיל, על מנת לתת מענה מדויק ומותאם לכל אותם תלמידים שלמדו בכיתות הקטנות, תוך חיזוק תחושת השייכות והשותפות. ההחלטה לא הייתה פשוטה אך ראויה ומשגב בהחלט קהילה אמיצה. המודל שעליו מושתת בית ספר הוא מודל ייחודי ומאז הקמתו, מועצות רבות הגיעו ללמוד מאיתנו ואף הוקמו, בשנתיים האחרונות,  ארבעה בתי ספר לחינוך מיוחד, במודל עומר משגב.

השותפות דורשת השקעה, הקשבה, עבודה בשיתופי פעולה, סנכרון, פרגון, דיאלוג יומיומי, ניהול קונפליקטים, כבוד הדדי… בעצם כל המיומנויות החשובות שרצינו ללמד אתכם. אנו מאמינים שהמאמץ של הצוותים החינוכיים, להתנהל בשותפות, מהווה מודל לחיקוי לתלמידינו, ואני רוצה להודות לאורלי ולצוותה על החוויה המשותפת.

זאת ההזדמנות לנצל את הבמה ולהודות לך אמיר, באופן אישי, על שותפות מרתקת, מאתגרת ומצמיחה. על רגעים רבים של הדדיות, עבודה קשה, הקשבה, התפעלות ולמידה. אתה יוצא לשבתון, אני הייתי קוראת לזה זמן משפחה. מאחלת לך המון הנאה. ובטוחה שהשותפות, בין עומר ואסיף מבוססת דייה, כדי להתקיים ולהתפתח, גם אם אחד מאתנו נמצא בחופשה ארוכה.

בחינוך ההתיישבותי נהוג לומר שדרוש כפר שלם כדי לגדל ילד. ואכן בכפר שלנו, על הגבעה הזאת, נמצאים אנשי חינוך עם הרבה אור בעיניים: מחנכים, מורים מקצועיים, רכזים, יועצים, מטפלים, סייעים ומנהלים שבמשך כל השנים, חינכו לימדו, ליוו והיו פה בשבילכם, ברגעים הטובים וברגעים הכואבים. הצוותים השקיעו בכם ימים כלילות, באהבה ובמסירות ועל כך מגיעות להם אלפי תודו

הורים יקרים, אתם היושבים בקהל, מרוגשים וגאים, קשובים לשמוע את שם ילדיכם, האצבע דרוכה לצלם כל תמונה אפשרית והלב מתרחב. לא יכולנו לעשות את כל הדרך הזו בלעדיכם. היה לנו העונג והאתגר להיות שם בשביל הילדים בתקופת הנעורים וההתבגרות. אנחנו מהווים תחנה אחת בלבד בתוך המסע. ואתם ההורים מהווים את העוגן, בכל תחנות חייהם. תודה על שנתתם בנו אמון, תודה על הדיאלוג וההקשבה. אם היו רגעים של אי הסכמה, מקווים שגם הם, נפתרו ברוח טובה. אני בטוחה שישנם הורים שנושמים לרווחה עם תחושת הקלה כאילו הם עצמם סיימו את התיכון. ובכל זאת אם יהיה רגע בו תתגעגעו אלינו, דעו לכם שאנחנו פה, ממשיכים להגיע בכל בוקר, לעשות את עבודת הקודש שלנו. ודלתנו פתוחה בפניכם בכל עניין, התייעצות ושיתוף.

תלמידים יקרים, אספר לכם עוד משהו על הצלחה. בגילכם, וייתכן גם שבאשמת בית הספר, רובכם מדמיינים הצלחה בממדים תחרותיים. להשיג מישהו או משהו, להיות נחשב מוצלח בעיני חבריי, להגיע ליחידה נחשבת בצה"ל, להתקדם במעלה התארים באקדמיה, לעשות כסף ועוד דברים דומים. עם הזמן תמצאו שיש להצלחה גם פנים נוספות. היכולת להכיר את עצמכם, לדעת מה אתם אוהבים, מה אתם יודעים לעשות טוב, עם מי אתם רוצים לעשות את הטוב הזה. חקרו ומצאו מהו "טוב" בעיניכם? נסו לעשות טוב לעצמכם, לאנשים סביבכם, לעולם. הערך של הטוב תמיד יהיה גבוה יותר מערכה של ההצלחה.

מחר עם שחר יִתַּמּוּ המסיבות, ואתם יוצאים כל אישה לדרכה, ואיש איש לנתיב חייו.

אנחנו מאחלים לכל אחת ואחד מכם שתמצאו את דרככם הייחודית , שתבחרו להיות אנשים טובים, שתפגשו לאורך הדרך אנשים שיעניינו אתכם, דומים לכם ושונים מכם, שתעשו ביחד איתם דברים יפים וראויים ושתשמרו על עצמכם.

קבלו מאיתנו חיבוק גדול. הבמה שלכם!

IMG_2861

בתמונה מימין: קרן קדוש – מחנכת יב1 עומר משגב, אורלי גלעד – מנהלת עומר משגב, הדס להמן – סגנית ורכזת פדגוגית עומר משגב, הדס מעיין – מחנכת יב' עומר משגב, גלית מצביץ – יועצת עומר – משגב

IMG_2865

IMG_2928 IMG_2926 IMG_2916 IMG_2915 IMG_2901 IMG_2899

הגדרות כלליות כניסה למערכת