יום ללא ניידים - יוזמה קמפוסית מעוררת השראה

יוזמה חלוצית של צוות החינוך החברתי בקמפוס משגב הניבה יום מעורר השראה שללא ספק תרם רבות לתלמידים ולא פחות מכך לצוותים החינוכיים. 

"בתקופה בה עולם המדיה, המחשבים והטלפון הנייד משתלטים על כל תחומי חיינו, נראה לנו לנכון לעצור ולו ליום אחד, להדגיש את הערך המוסף של מפגשים פנים מול פנים, שיח מילולי ונוכחות זו עם זה.ה חלטנו לעשות מחווה קטנה עבור כולנו –  מורים ותלמידים: לאפשר חוויה ייחודית בה התלמידים וציבור המורים יגיעו לבית הספר ללא טלפונים ניידים! יחד נשתחרר מהצורך להביט בו ולהיות זמינים בכל רגע נתון" (מתוך מכתב צוות החינוך החברתי הקמפוסי להורים ולצוותים החינוכיים). 

המיזם ליום זה בהשראתה של רינה שנרב ז"ל אשר נרצחה בפיגוע בדולב בחודש אוגוסט האחרון. סיון רהב מאיר שיתפה בפוסט כי רינה ז"ל הרגישה שכולנו גולשים תרתי משמע למקומות לא נכונים. רינה טענה שמזמן אנו לא שולטים במכשיר אלא הוא שולט בנו. רינה אומנם הייתה רק בת 17 אך בזבוז הזמן, הסחת הדעת וחוסר הריכוז אצל בני דורה הפריעו לה מאד. אמה, שירה שנרב ביקשה כי כל אחד מאתנו יקדיש זמן למחשבה אודות השימוש בטלפון הנייד ויעשה מאמץ להרוויח זמן איכות ללא מסכים. הוריה של שירה מברכים על המיזם בקמפוס שלנו ומצפים לשמוע חוויות. 

ב-28.1.20 חגגנו ביום ללא ניידים בקמפוס משגב והשארנו את הניידים בבית – מורים ותלמידים כאחד, שכבות ז' – יב'. כהכנה ליום המיוחד הזה עברנו שיעורי חינוך שעסקו בשימוש מושכל במסכים., שמענו  הרצאה מרתקת בנושא מיוזם פרויקט "מרימים ראש" ובתום התהליך ערכנו עיבוד בכיתות. 

"התחלנו את התהליך עם תחושות לא פשוטו פשוט עבור כולם ומציף הרבה חשש, חוסר ודאות וחרדה, אולם אנו מאמינים שניתן לצאת נשכרים מהתנסות שכזו.    

הרצאה "עושים שלום עם הטלפון" של עמרי קינגסלי, בן 18 וכבר פורץ דרך

כדאי ללחוץ כאן ולקרוא על עמרי!

תלמידים ניגשים לעמרי לפרגן ולבקש לקחת חלק בפרויקט המדהים

מה עושים בהפסקה בלי נייד?

הגדרות כלליות כניסה למערכת