מפגש העשרה בעומר משגב - הקושי קיים אך הוא אינו מכשול להצלחה !

לשם למידה משותפת התכנסנו בזום הורים וצוות ביה"ס להרצאה בנושא לקויות למידה וקשיי קשב וריכוז. המרצה שמר ארזי שיתף אותנו בחוויותיו האישיות כילד ונער שהתמודד עם לקויות למידה והפרעת קשב. בהרצאתו שמר הכניס אותנו המאזינים אל עולמו הפנימי, שיתף אותנו באתגרים – השליט סדר בדרכי האבחון וההתערבות הרצויות, המליץ על דרכי התמודדות יעילות עם הקשיים הגדולים ונתן עצות מעשיות לשיפור חיי היומיום.

 

אנשי הצוות משתפים, התובנות והלמידות מהמפגש עם שמר ארזי:

יערה קרן ורבל:

" הצניעות שבה דיבר על הדברים השאירה אותי בהתרגשות. אני מרגישה שכדאי להביא אותו (או מישהו מוצלח כמוהו) לסדנה/הרצאה לתלמידים עם הפרעות קשב וריכוז שלנו. 

תובנה: לא פשוט להיות הנערים שלנו… "

הדס כהן מזרחי:

" אני עובדת כסייעת קרוב ל20 שנה במהלך השנים שמעתי הרצאות והשתתפתי גם בקורסים שונים.

ההרצאה של שמר, חיזקה את דרך עבודתי ועבודת הצוות המעולה שאתו אני עובדת.

הייחודיות של ההרצאה בעיניי ששמר מדבר מהבטן החוויות שלו הם בתור ילד ובתור אבא ונותנות זווית אחרת ואמתית.

חושבת שלכל הורה לילד עם הפרעת קשב כדאי להקשיב להרצאה, אפילו יותר מלצוות."

נטע הררי:

"אהבתי שהוא אמר שעם התמדה בסוף דברים קורים ! זה סופר משמעותי למורות ולכולם …כי לעבוד עם החברה שלנו זה סיזיפי וקשה אבל נתון לשינוי . הרגשתי שהוא באמת הביא שהטיפול ספציפיות בקשב הוא התנהגותי אבל היה חסר כמטפלת המקום של הטיפול בתחושות של האובדן ערך , ייאוש , כעס ועוד …שפה לטעמי יש מקום לעשות עבודה רגשית שמלווה תהליך, שנראה שהוא לא עשה אבל זה לא אומר שאין לה ערך ומקום …"

אורלי גלעד:

" חשוב לתת לילד/ה להתנסות ולטעות. ללמד ולתווך אבל  לא להתפתות לעשות במקומו. אם עשינו במקומו  = הפסקנו להאמין שהוא יכול. אחרי זמן מה תהייה  הפנמה- לא להתייאש. "

לבנה כנפו :

"להאמין באמת ביכולות של הילד…כך שהתחושה תעבור לתלמיד וייתן אמון במבוגר"

קובי ניסן:

" התובנה שצריך להסתכל בעיניים בכדי להעביר את המסר ."

חנה גפני:

" הרצאה מדהימה, חשובה להורים לתלמידים ולנו כצוות חינוכי.  אני לקחתי לעצמי מההרצאה: להאמין בעצמי בדרך שלי כך אהיה יותר משמעותית לתלמידים. "

מירב בן אלי:

" ההרצאה הייתה מאוד מעניינת. היה במיוחד מעניין לשמוע את הפרספקטיבה שלו כמבוגר לגבי הקשיים שהיו לו כילד. עוד אהבתי את הטיפים שנתן לגבי מה שכן  צריך לעשות עם ילדים עם קשיים כאלה ולא רק מה לא. תודה רבה על הרצאה מלמדת! "

תאיר זיגלמן:

" תובנה שלקחתי היא, החשיבות לעסוק יותר בנושא ולחשוף הורים ומורים לכך. "

טלי ברונשטיין:

" התובנה הכי משמעותית שקיבלתי היא המשפט שהוא אמר על כך שהילדים/ נערים האלה קולטים הכל ואסור להגיד אף פעם משהו שאנחנו לא באמת מתכוונים אליו. חייבים לשמור על אותנטיות כי זה המפתח לקשר האמיתי עימם. "

גלית מצביץ':

"שמר בשיח אישי ומרגש, ולרגעים נוקב ודורש השמיע את קולם של רבים מהסובבים אותי, ההרצאה מזכירה לי להיות יותר בחמלה ובקבלה כלפי הקרובים אלי וכלפי עצמי. ובו בזמן קיבלתי בהרצאה ידע מקצועי ומעשי להתמודדות עם תלמידי/ות מאותגרי/ות קשב."

 

שמר ארזי כתב את הספר "אל תוותרו עלי" – מדריך מעשי להתמודדות עם הפרעת קשב ולקות למידה. הספר יינתן לכל איש צוות, כחלק מהרצון להעשיר את הידע. הספר וההרצאה יכוונו את הצוות לסייע לבני הנוער להתמודד במסע חייהם עם האתגרים שעומדים בפניהם , יתרמו לבחירות נכונות, ולחיזוק תחושת המסוגלות שלהם.

למעוניינים קישור לאתר של שמר ארזי: לחץ כאן

למשך שבוע ימים ניתן להאזין להקלטת ההרצאה בקישור הבא : לחץ להאזנה

 

 

הגדרות כלליות כניסה למערכת