הכיתה כקבוצה

שעה שבועית המונחית על ידי תרפיסטית הכיתה יחד עם המחנכת והסייעת (צוות השילוש). שעה זו מוקדשת ליצירת מרחב בתוך הדינמיקה הכיתתית המאפשר העלאה של נושאים מהותיים המעסיקים את הכיתה, לחוויות משותפות ולביטוי עצמי של התלמידים בתוך ההקשר הקבוצתי – כיתתי.

שעה זו קבועה במערכת השעות, ובמסגרתה, המחנכת והסייעת זוכות להתבונן בכיתה כקבוצה ולזהות תהליכים מורכבים הזקוקים לפתרון, או תהליכים חיוביים הדורשים שימור וחיזוק. במפגש השילוש השבועי (תרפיסט/ית כיתה, מחנכת, סייע/ת) דנים בתהליכים אלו על מנת להעניק לכיתה כקבוצה מענה מיטבי התורם לאקלים כיתה של פניות רגשית ולימודים.

סטודיו פתוח// פרויקט מודל שיתופי

פרויקט הפועל עפ"י המודל השיתופי של בי"ס עומר ובי"ס אסיף. הסטודיו הינו מרחב של התנסות, חקירה, משחק, וגילוי האמן היוצר של המשתתפים בו. הסטודיו מאפשר מקום מפגש של המשתתפים בו עם עולמם הפנימי דרך חומרי אמנות. התהליך בסטודיו מלווה על ידי צוות מטפלים בהבעה ויצירה.

ליצור, הוא להגיב על מה שקורה סביבנו. זה להרגיש, לחשוב, לפעול ולעשות. יצירתיות נובעת ממקורות נפשיים בריאים וחיוניים, מכוחות פנימיים ומהצורך לבנות ולתקן. הידיעה כי התהליך היצירתי הוא מנוע ריפוי רב עצמה היא הניצוץ שהוליד את "הסטודיו הפתוח". זהו מרחב מאפשר בו מותר להתנסות, לחקור, לשחק, ולגלות את האומן היוצר החבוי בכל אדם. זהו מעין "מרחב ביניים" ללא סמלי מוסד, ללא הגדרות של "רגיל" או "מיוחד" ומעצם היותו כזה הוא מהווה פלטפורמה נפלאה להדהוד ולשיתוף בין מסגרות החינוך השונות בקמפוס משגב ולאפשר לתלמידים כולם לחוות חוויות משותפות והדדיות.

תרפיה בהבעה / אמנות

תרפיה בהבעה/אמנות נוכחת בטיפולים פרטניים, בתרפיה קבוצתית במסגרת "הכיתה כקבוצה" או בטיפולים של קבוצות מובנות. 

ביסוד הטיפול בהבעה ויצירה נמצא מיזוג בין מגוון זרמים בתחום האמנויות (דרמה, תנועה, מוסיקה, אומנות פלסטית ועוד) לבין תורות פסיכולוגיות.  תרפיה באמנות הנו טיפול רגשי שבו תהליכי היצירה וכוחן המרפא של האמנויות מגויס לטיפול בהפרעות ומצוקות נפשיות, תוך הגמשה של דפוסי הגנה, טיפוח כוחות נפשיים, וחיזוק כושר ההסתגלות של הפרט. הייחודיות של טיפול בתרפיה באמנות נמצא בהיותו מאפשר תקשורת ואמצעי לביטוי עצמי שאינו וורבלי. למטופלים אשר מסיבות שונות חווים קושי לבטא את עולם הפנימי באמצעות מילים, תרפיה באמנות מאפשרת יצירת קשר בינם לבין המטפל ובינם לבין עצמם. התרפיה באמנות מציעה למתבגר כלי תרפויטי מעולה המעודד אותו לספר את הסיפור שהוא מעוניין לספר. התקשורת באמצעות דימויים מאפשרת למטופל חוויה של בטחון ושליטה ותחליף לתקשורת המילולית הנתפסת כלא בטוחה. האמנות אינה מאיימת, וההחלטה להסביר או שלא להסביר את משמעותו של הדימוי נתונה בידי המטופל. תרפיה באמנות מבוססת על הרעיון שכאשר מכניסים יצירתיות לפתרון בעיות, האמנות יכולה לספק נקודות ראות חדשות ומרגשות. התרפיה באמנות הופכת את הבעיות לנראות לעיין באופן שניתן להתבונן בהן מנקודת מבט חדשה.

שועלי הכרם// פרויקט מודל שיתופי

קבוצת "שועלי הכרם" פעלה בשנת הלימודים תשע"ו. בקבוצה נמנו תלמידים בנים משכבת ז' בבי"ס עומר ובי"ס אסיף.

הקבוצה הוקמה בעקבות צורך אמיתי בקמפוס בו נתבקשנו להעתיק כרם גפנים ממקומו הישן למקום חדש. סביב צורך זה התאספו הבנים של שכבת ז' יחד עם בועז דברת כמנחה הקבוצה. פעילות הקבוצה התקיימה בחלקת הכרם החדשה שנטענו והיא סבבה סביב החיבור לעבודת האדמה בפרט ולעמל כפיים בכלל.

הגדרות כלליות כניסה למערכת