מנהלת בית הספר אורלי גלעד

הורי עומר- משגב היקרים,

"עומר משגב" הינו מרחב חינוכי מיוחד, לבגרות והתבגרות מיטבית, הממוקם בקמפוס החינוכי ומתנהל בשותפות ובשכנות עם שני התיכונים אסיף וקציר משגב.

אל בית הספר מגיעים בנות ובני נוער מכיתה ז-י"ב, שעברו וועדות זכאות ונמצאו זכאים ללמוד במרחב חינוכי מיוחד. הלמידה מתקיימת בקבוצות קטנות במרחבים מגוונים, תוך נראות והתבוננות על צרכיו החינוכיים והחברתיים-רגשיים של הנער/ה. לכל תלמיד/ה נבנית תכנית אישית המבוססת על שיח עם הנער/ה, מיפויי הצרכים והכישורים, הגדרת יעדים ודרכי פעולה, תוך שיתוף המשפחה.

צוות בית הספר כולל אנשי חינוך, טיפול וסיוע, בעלי הכשרה מקצועית, מכוונות לנוער ובעיקר "אור בעיניים". צוות הכיתה מורכב מ"השילוש"- מחנכת, איש טיפול וסייעת, המובילים ביחד את הכיתה ואחראים על הרווחה הרגשית, המרחב החברתי והמענה הפדגוגי. לצדם ישנם אנשי חינוך וטיפול נוספים השותפים לכל הנעשה ברמה הפדגוגית החברתית והרגשית.

אנו מתלבטים בכל שנה, כיצד נכין את תלמידינו להיות בוגרים עצמאיים, בעלי תחושת מסוגלות ושייכות, המעזים לחלום חלומות ויודעים גם להגשים חלק מהם. במהלך שהותם בבית הספר הם מוזמנים להתנסות בכל אותן מיומנויות שאמורות להוות את ארגז הכלים של הבוגר במאה ה 21- אוריינות דיגיטלית, למידה עצמאית, שמירה על קשרים חברתיים, פיתוח היצירתיות, אחריות אישית וגמישות לאור מצבים משתנים, בעיקר בשנה האחרונה.

שנת הלימודים תשפ"א הינה שנה מאתגרת במיוחד. אנו עוסקים בהיערכות לפתיחתה והתנהלותה בצל הקורונה. הנחת העבודה היא כי שנת הלימודים תפתח לכלל התלמידים, תוך נקיטת מהלכים לשמירה על מוגנות התלמידים והצוות. בית ספר עומר הינו חלק ממערכת החינוך ואנו פועלים על פי החלטות משרד החינוך, בכל הקשור להוראה מקוונת, לנוהל מתן ציונים שנתיים וכמובן הכנה למבחני הבגרות. אנו עושים ככל שניתן על מנת לאפשר לתלמידינו להגיע לקו הסיום, באופן מיטבי, מוכנים, ככל שניתן, להתמודד בהצלחה עם המטרות הלימודיות והחברתיות רגשיות כאחד.

דוח שפורסם ביולי 2020 המתבסס על עבודתם של שני חוקרים מהרווארד ו-MIT ( Reich, Justin and Jal Mehta  ) מנסה לעזור לנו לדמיין כיצד ייראו בתי הספר בספטמבר הקרוב, כאשר בעולם כולו יעברו ככל הנראה לסוגים שונים של למידה -למידה שחלק ממנה יתקיים במבנה ביה"ס וחלק יתקיים בבית. אנו מאמצים חלק מהעקרונות המתכתבים עם הערכים המובילים את בית הספר:

  • קשר אישי- קשר אישי המבוסס על מערכות יחסים, כבסיס לחינוך בבית הספר. הקשר האישי ימשיך להתקיים ויבוא לידי ביטוי ב"בוקר טוב חינוכי" בהובלת המחנכת, "הכיתה כקבוצה"- מפגש חברתי רגשי, בהובלת התרפיסט הכיתתי, טיפוליים פרטניים, קבוצות קונספט, בניית תוכנית אישית של כל תלמיד עם המחנכת, ביקורי בית ודיאלוג פתוח, לאורך כל השנה.
  • למידה רלוונטית– אנו משתדלים להפוך את הלמידה לרלוונטית לחיי התלמידים ומותאמת לסגנונות הלמידה השונים. מקצועות הליבה ילמדו בהרכב הכיתתי לצד התנסות במרחבים חברתיים ורגשיים. תלמידים ילמדו בבית הספר את הנושאים והכישורים שאין להם תחליף בבית מרחוק. הדגש הוא "זמן בבית הספר שווה זהב" ויש לנצל את שעות השהייה בבית הספר היטב. תלמידים שיהיו זקוקים לתיווך נוסף ישובצו במערכת פרטנית בבית הספר, בעיקר לקראת משימות הבגרות. הדגש בתוכניות הלימודיות יהיה על מיומנויות הנדרשות לבוגר במאה ה-21.
  • מרחבי למידה עצמאיים– כל תלמיד/ה נמצא על הרצף בין תלות לעצמאות. תלמידים צריכים לפתח עצמאות, באופן הדרגתי, בליווי ותיווך של מבוגרים, על מנת לפתח את היכולות הניהוליות בלמידה בפרט ובחיים בכלל. לשם כך, קיימים בבית הספר מרחבי עמלנות ומלאכות ( נגרייה, משתלה, מטבח, סדנת נייר וסבונים) המאפשרים הזדמנויות לפתח תפקודים ניהוליים ועצמאות, בהובלת המרפאים בעיסוק.
  • סדנאות בחירה– בכל שכבת גיל בחטיבת הנעורים ,קיימות שתי רצועות בחירה, אחת משותפת לעומר אסיף ואחת ייחודית לעומר. כל תלמיד/ה בוחר בשתי סדנאות/קבוצות, 4 שעות שבועיות, בתחומים מגוונים שמרחיבים את הדעת, לעיתים מחזקים את החוסן הרגשי ומאפשרים להביא לביטוי כישורים אישיים.
  • מגמות ומקצועות מורחבים- לכל תלמיד בעומר ניתנת ההזדמנות לבחור מגמה בתיכון, מתוך שלל המגמות המוצעות בקמפוס. הלמידה במגמות היא בשותפות עם תיכון אסיף וקציר, תוך מתן סיוע פרטני ותיווך במידת הצורך. תעודת הבגרות היא אחידה לכל תלמידי מדינת ישראל, אולם דרכי ההיבחנות מותאמות והלמידה לבגרות ממוקדת, מלווה בסיוע לימודי ורגשי ומאד עטופה ומונגשת, על מנת לייצר פניות ולחזק מוטיבציה במקומות בהם יש צורך בכך.
  • חיזוק הקשר עם הקהילה– אנו רואים במשפחות ובקהילה המורחבת שותפים מלאים לחינוכו של הנער/ה ומתכוונים להמשיך לשמור על קשר משמעותי אתכם ההורים. חשוב לנו לפגוש את "הכוח ההורי" להתחבר אליו ולתעל אותו לטובת תהליכים חינוכיים ומשפחתיים, תוך היעזרות ושותפות עם גורמים טיפוליים והחינוך הבלתי פורמלי, בעיקר בימים בהם הלמידה היא מרחוק.

אנו נמצאים כבר זמן מה בתקופה מאתגרת, מבלבלת ובעיקר משתנה, המושפעת מתחום הבריאות ומשפיעה על הכלכלה, החברה ובעצם על כל תחומי חיינו. אנו ב"עומר משגב" נשתדל לייצר עבור ילדיכם יציבות ובהירות וננסה לזהות הזדמנויות לפיתוח למידה פדגוגית, חברתית ורגשית, גם בעת קורונה.

מאחלת לכולנו שנה בריאה ומוצלחת,

אורלי גלעד

מנהלת עומר-משגב 

 

דבר המנהלת תשעט

דבר המנהלת תשעח

דבר המנהלת תשעז

הגדרות כלליות כניסה למערכת
שינוי גודל גופנים
ניגודיות