השכלה כללית

לפי מדיניות משרד החינוך כפי שפורטה בחוזר מנכ"ל תשע"ד/(ב), אדר ב' התשע"ד – מרס 2014 החל משנה"ל תשע"ה תחול בחטיבה העליונה חובת למידת מקצועות להשכלה כללית עליה חובת היבחנות בבחינות חיצוניות ואשר תוערך בהערכה פנימית בלבד. ציון עובר בהשכלה הכללית הינה תנאי לקבלת תעודת בגרות.

לימודי ההשכלה הכללית מיועדים להרחיב את אופקיו של הלומד ולעורר את סקרנותו ורצונו להעמיק ולהרחיב את ידיעותיו בנושא או בתחום דעת, במסגרת מערכת החינוך, במסגרות אחרות וכלומד עצמאי. 

התכנית כוללת שני נושאים בתחומי דעת שונים על פי החלטת בית הספר. כל תכנית תלמד בהיקף של 30 שעות שנתיות בפריסה של שעה שנתית אחת. אחד הנושאים יכול להיות יחידה ראשונה מתוך המקצוע המורחב, אשר התלמידים מסיימים את למידתו בכיתה י'.

מעורבות חברתית חטיבה בוגרת

מטרת התכנית לטפח בוגר ערכי, בעל תחושת ערך ומשמעות עם יכולת ניהול עצמי וחיזוק תחושת השייכות לקהילה, לחברה ולמדינה. התכנית מבוססת על הגישה הפדגוגית של למידה מתוך שירות ומקדמת תהליך של למידה משמעותית מתוך התנסות. התכנית פועלת בכיתות י'-י"א-י"ב וקיומה הינו תנאי סף לקבלת תעודת בגרות.

תכנית "מבט לעתיד"

"מבט לעתיד" היא תכנית הכנה למסגרות המשך, לחיים שאחרי בית הספר (שנת שירות, מכינה, צה"ל, לימודים, עבודה). במפגשים המתקיימים מדי שבוע בכיתות, ישנו דגש על התבוננות קדימה, חקירה וגיבוש החלומות. התוכנית נלמדת בשכבת י"א – י"ב. 

הגדרות כלליות כניסה למערכת