ביום חמישי, 12.1.17 סיימנו את מחצית א' של שנה"ל תשע"ז. כדי לציין את היום המשמעותי עבור תלמידי וצוות בית הספר, יצאנו ליום שיא חווייתי ומאתגר במיוחד ב"קמפוס קיר טיפוס" כרמיאל. שכבת ז' – ח' יצאו בסבב הראשון בליווי מנהלת עומר משגב, יועצת עומר משגב, צוות המחנכות, הסייעים והתרפיסטים. שכבת ט' – יא' הגיעו לטפס בסבב השני בליווי סגנית מנהלת עומר משגב, צוות המחנכות, הסייעים והתרפיסטים.

IMG-20170113-WA0047   IMG-20170113-WA0098   IMG-20170113-WA0091

הטיפוס על הקיר כמשל להתנהלות היומיומית בבית הספר
הבחירה בפעילות קיר טיפוס כאירוע שיא לציון סיום מחיצת א' אינה מקרית, שהרי כל החיים אנו עסוקים ב"טיפוס" למקום טוב יותר, בין אם מדובר בטיפוס לערכים נעלים יותר, להתנהגות מכבדת יותר, לעיסוקים מספקים יותר או לציונים המשקפים התקדמות ולא בהכרח הצטיינות. פעולת הטיפוס מזמנת אתגרים פיזיים ומנטליים, כישלונות ונפילות לצד הצלחות ותחושת סיפוק אדירה. סיום מחצית זהו בדיוק הזמן לחשבון נפש, להשתהות וחשיבה על ה"טיפוס" למחצית הבאה. הכל פתוח! התלמידים למדו שגם אם הקיר נראה קשה, מפחיד ומלחיץ, עם עזרה ותמיכה של הצוות והחברים הם הגיעו לידית אחיזה גבוהה יותר משחשבו – בדיוק כמו בבית הספר. כצ'ופר מפתיע ומרגש – במהלך הפעילות, נרקמו חיבורים חדשים ומעניינים בין תלמידים מכיתות ושכבות שונות אשר באו לידי ביטוי בשיחות, בתמיכה ועידוד ובשיתוף פעולה יוצא דופן. בסיום הפעילות, כל כיתה עברה סיכום פעילות עם המדריך האישי אשר עורר מחשבה על המשך הדרך במחצית ב'.

IMG-20170113-WA0110

IMG-20170113-WA0085    IMG-20170113-WA0079

מבחר ציטוטים של מטפסי עומר משגב שכבות ז' – יא'
"בהתחלה לא חשבתי שאני אעלה בכלל על המזרון כי הכל הלחיץ אותי, אבל אחרי כמה זמן ראיתי תלמידים שגם פחדו והתחילו לטפס. התחלתי גם אני לאט לאט ובסוף עליתי עד למעלה במסלול הסגול שהוא לא הכי קל".

"היום הרגשתי שנפתחו לי התאים במוח, שיכולתי לחשוב רק על מה שאני עושה ולא מסביב".

"זה היה היום הכי טוב בחיים שלי, במיוחד בגלל הטיפוס בקיר. כולם עשו את זה והכיתה שלי עודדה אותי. גם ילדים שאני לא ממש בקשר איתם מחאו לי כפיים והרגשתי טוב עם זה"

"היום הרגשתי פעם ראשונה שהכיתה שלנו מגובשת".

"זה היה טיפוס על הקיר אבל זה הרגיש כמו לטפס על הר, הלב שלי ממש דפק ופחדתי שישימו לב ושיצחקו עליי שאני מפחד בהתחלה, אבל אחר כך כבר לא היה איכפת לי. המדריך היה לידי וכיוון אותי ואז המורה שלי באה ועודדה אותי בצעקות והצלחתי להגיע למקום כמעט הכי קשה בקיר".

"בחיים לא התאמצתי ככה מרצון. תוך כדי הטיפוס ראיתי שיש לי חתכים בידיים ולא היה אכפת לי, רק ראיתי מטרה להמשיך".

"המדריך ראה שאני מתבאס כי אני מנסה לטפס ולא מצליח. הוא לא וויתר ואמר לי עוד פעם, עוד פעם, אני לא יודע מה קרה אבל זה הצליח. בפעם העשירית נראה לי הצלחתי ומשם כבר לא הייתי צריך אותו בכלל".

"זה היה מדהים שגם הבנות וגם הבנים נהנו ולא צחקו אחד על השני כמו שקורה לפעמים בכיתה שמישהו לא מצליח. היתה הרגשה שכולם ביחד ואין פה אחד נגד השני. האווירה היתה ממש מיוחדת".

"ממש אהבתי את זה שזה היה רק שלנו ובתי הספר האחרים קינאו בנו. הרגשתי שאנחנו הכי שווים ומיוחדים".

"אני הבנתי מה עמד מאחורי כל היום הזה. זה לא באמת רק לטפס על קיר, זה מה שאנחנו עושים כל הזמן בבית ספר, מטפסים ומטפסים ונופלים ועוד פעם מטפסים ונופלים, ויש לנו את הסייעת שהיא כמו המדריך של הקיר שכל הזמן איתנו בכיתה מעודדת להמשיך".

IMG-20170113-WA0052 IMG-20170113-WA0125 IMG-20170113-WA0060

אירועי סיום מחצית א' לצוות עומר משגב – אסיף משגב
בסיום יום הלימודים, מורי עומר – אסיף התכנסו ב"אשכול" לצפיה במופע הצצה למגמת מחול של בית ספר אסיף. לאחר מכן, המשיכו לסרט המקסים "נפלאות החושים", שמסריו הולכים יד ביד עם עבודת אנשי החינוך והשפעתם על כל תלמיד ותלמידה. לאחר הסרט, התכנס הצוות של שני בתי הספר לארוחה חגיגית משותפת במסעדת "מטבלים". האירוע היה מרגש, מאוורר, ומלא הומור… ובעיקר – ממלא באנרגיות רעננות לקראת מחצית ב'. 

הגדרות כלליות כניסה למערכת