שבוע בטיחות בדרכים התקיים השנה בין התאריכים 12-17.11.17,. זוהי יוזמה משותפת בין משרד החינוך (אגף זה"ב, נגישות ואורח חיים בטוח), משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מטרתו של שבוע משמעותי זה היא להגביר את המודעות לנושא הבטיחות בדרכים בקרב הציבור בכלל ואצל בני נוער בפרט. השנה, נושא שבוע הבטיחות בדרכים הוא בסימן "אחריות אישית", תוך מתן דגש על התנהלות אחראית וזהירה בדרכים בסמיכות לאזורי בית הספר, בהסעות ומחוץ לשעות הלימודים.

בבית ספר "עומר משגב" שבוע בטיחות בדרכים צויין במסגרת בוקר טוב חינוך, כאשר תלמידים הוזמנו להעביר שיעורים בנושא. עמית בנעים, תלמיד כיתה ט'6  העביר הרצאה לכיתה בנושא סכנות עליה בטרמפים: "בחרתי לדבר על הנושא כי יש הרבה תלמידים שנוסעים במשגב בטרמפים אבל בעיקר בגלל תאונה קטלנית בה צעירים מכרמיאל שעלו לטרמפ ביום שבת האחרון שילמו מחיר כבד. המשפחה שלי מכירה  את אחד הצעירים שנסעו ברכב, אז שמעתי על זה מקרוב בבית".

הרצאתו של עמית פורסמה בקבוצת הווטסאפ של מחנכות משגב ובעקבות הפרסום, מחנכות שכבת ז' צליל ברוור ושרון עידן-כהן הזמינו את עמית להרצות בפני שכבת ז' של עומר. עמית הגיע להרצות מגובה בחבריו לכיתה. ההרצאה עוררה עניין רב, תלמידי שכבת ז' שאלו שאלות, שיתפו דעות וחוויות אישיות והמשיכו לעסוק בתכנים שהביא עמית גם בשיעור הבא. מלבד תוכן ההרצאה המרתק, היה קשה להתעלם מהערך המוסף של המפגש: תלמידי ז' זכו לקבל מסרים אותנטיים מבני נוער, תלמידים ממש כמוהם. תלמידי ט' התנסו בחוויה מעצימה של אחריות אישית ושימוש דוגמה אישית כלפי השכבה הצעירה. כן ירבו שיתופי פעולה כאלה! לצפיה בהרצאה לחצו כאן – מצגת עמית בנעים בטיחות בדרכים

בתמונות: עמית מרצה בפני ז'1 וז'2 "עומר משגב". 

 IMG-20171115-WA0003

IMG-20171115-WA0004

בהמשך השבוע, בר גלעד, תלמידת ט'6 קיבלה השראה מהרצאתו של בן כיתתה והעבירה בוקר טוב חינוך בהמשך לנושא, סרטון מטלטל של ניסוי חברתי: ניסוי חברתי – באיזו קלות בנות יעלו לרכב באמצע הלילה?  תגובות התלמידים, ובפרט של התלמידות, היו מטלטלות בהתאם.

IMG_20171116_094655

אנו מאחלים לכולם בטיחות בדרכים, זהירות ואחריות אישית בכל יום בשנה! 

הגדרות כלליות כניסה למערכת