ביום ראשון, 22.4.18 הוזמנו תלמידי חטיבת נעורים עומר – אסיף משגב יחד עם משפחותיהם לחגוג ערב שיא לציון "70 שנות יצירה" למדינת ישראל, במסגרת סל תרבות ומערך החינוך החברתי ערכי עומר – אסיף משגב. צפינו יחד בהצגה "מייד אין יזראל" של תיאטרון השעה הישראלי המציבה מראה אל מול החברה הישראלית ומציגה את הפסיפס האנושי המרכיב את הזהות שלנו: מה הופך אותנו לישראלים? כיצד נוצר אותו הדבק שמאפשר את החיבור לשורשים, להווי, לשירים ולמסורת של כולנו? וכל זה קורה דווקא במסע של להקת נוער ייצוגית לארה"ב, הרחק מישראל. ההצגה מתובלת בהומור, צחוק, יופי וקצב, תוך שהיא נוגעת גם במורכבויות של ארצנו הקטנטונת, בשילוב רפרטואר שירים מקפיץ מכל הזמנים.

איך היה?

התלמידים עברו הכנה בכיתות כשבועיים לפי ההצגה. תוכן ההצגה שולב בתכנית מס"ע בקרב תלמידי תלמידי "עומר" ובשיעורי  חינוך בקרב תלמידי "אסיף".  תגובות הקהל היו נלהבות ביותר. התלמידים התחברו לתוכן ההומריסטי והדרמטי ולשירים מאז ועד היום בזכות העיבודים העדכניים. ההורים בירכו על היוזמה וההזדמנות למפגש משפחתי בערב שובר שגרה.

אנו מזמינים אתכם ללחוץ כאן לשמיעת פלייליסט שירי ההצגה שערכו תלמידות ט'6 של עומר משגב: ארז שקי ונוגה נתן

3 2                               תמונות מתוך אתר תיאטרון השעה הישראלי

דברי פתיחה רכזות חברתיות עומר – אסיף

תלמידים, הורים, משפחות ואנשי הצוות החינוכי ,

הבוקר חזרנו לשגרת הלימודים מאירועי יום העצמאות היישר לערב שיא מרגש, הממשיך את חגיגות המדינה לציון "70 שנה", ואת הנושא השנתי של מערכת החינוך  "70 שנות יצירה".  השנה, בחרנו לצאת מהשגרה ולשתף גם אתכם, הורים ומשפחות, בפעילות שיא המלווה את הנושא השנתי בהיבטים שונים במהלך שנת הלימודים, דרך פעילויות חברתיות, ימי שיא ושילוב הנושא בתחומי הדעת הנלמדים בכיתות.

אנו עומדים לצפות בהצגה המדוברת של תיאטרון השעה הישראלי "מייד אין יזראל" בזכות סל תרבות ארצי, תכנית חינוכית שנועדה לחשוף את התלמידים לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

תכנית סל תרבות ארצי מזמינה את התלמידים, וגם אותנו, להרים את המבט מהמסכים וליהנות מהיצע מגוון של יצירה ישראלית מקורית בלייב, להרחיב אופקים, להיות בוגרים מעורבים בחברה וללמוד את אחת מן המיומנויות המאתגרות ביותר, במיוחד אותנו הישראלים: לדעת לבקר באופן בוגר ומכבד גם כשלא ממש מתחברים.

ההצגה "מייד אין יזראל" משלבת שירים מאז ש"פתאום קם אדם" והחליט שהוא עם ועד ה"איביזה והבריזה" של סטטיק, ומספרת את סיפורה של החברה הישראלית דרך עיניהם של בני נוער, שהתחברו לשורשים הישראליים דווקא במסע רחוק מהבית הפרטי והלאומי. אנו מקוות שהמסע שלהם יעורר גם בכם שיר, מנגינה או זיכרון לגאווה תרבותית ישראלית.

אנו רוצות להודות לכם שהגעתם הערב והפכתם לחלק מפסקול היצירה הישראלית, או כמו שיאמרו הצעירים כאן – לחלק מהסטורי של מדינת ישראל. תודה ענקית לשלומית דגן, מנהלת מחלקת תרבות משגב על ההכוונה בתהליך יצירת התכנית החברתית השנתית של סל תרבות ארצי.

אנו, רכזות מערך החינוך החברתי – ערכי של בתי הספר עומר – אסיף משגב,  מקוות שתיהנו ולא תפסיקו לשיר.

                         רכזת חברתית עומר משגב – סיון צוקרמן          רכזת חברתית אסיף משגב – ענבל אריאל

 

20180422_212317

שירים מתוך ההצגה: שיר בבוקר בבוקר//נתתי לך חיי//שלום לך ארץ נהדרת//כאן//אנחנו לא נפסיק לשיר//לחיי העם הזה//עוד לא תמו כל פלאייך//רבותיי ההיסטוריה חוזרת//שורו הביטו וראו//דיינו//איזה יום שמח//לב חופשי//אדון עולם//שיר למעלות//ארים ראשי//אין לי ארץ אחרת//אני כוכב//שירו של שפשף//איזו מדינה//רק בישראל//סלסולים//תנו לגדול בשקט

 IMG_20180422_213205

ואחרי ההצגה, ההתלהבות המשיכה גם מאחורי הקלעים עם סלפי כחול – לבן יחד עם שחקני ההצגה IMG_20180422_214921

*תמונת שער מתוך אתר תיאטרון השעה הישראלי

הגדרות כלליות כניסה למערכת